به گفته دبیرکل انجمن، با توجه به تصویب کلیات برگزاری نخستین سمینار انجمن در سال جاری با موضوع «واکاوی اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم از دیدگاه کاربردی»، و تعیین دبیران علمی و اجرایی، این سمینار در روز سه شنبه 11 خرداد 1395 در محل سالن همایشهای رازی برگزار خواهد شد.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران،‌ محسن قاسمی دبیرکل انجمن با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به تصویب «قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم» در مورخ 31 تیر 1394 و الزام به اجرای آن از آغاز سال 1395، از ماه‎ها پیش بحث برگزاری سمیناری کاملا کاربردی با این موضوع در شورای عالی انجمن مطرح بود. در واقع، از آن جا که انجمن حسابداران خبره ایران همواره در طول چهار دهه گذشته در پرداختن موضوعات روز حسابداری و رشته‎های مرتبط (از جمله مباحث مالیاتی) از مرجعیتی مورد وثوق همه حسابداران و حسابرسان برخوردار بوده است، بنابراین، پرداختن به این موضوع اولویت دوچندانی در دستور جلسات شورای عالی انجمن داشت.
 
وی در ادامه افزود: نهایتاً در ششمین جلسه شورای عالی که دوشنبه هفته جاری (13 اردی‎بهشت 1395) برگزار شد؛ کلیات و چارچوب برگزاری این سمینار به تصویب رسید و آقایان غلامحسین دوانی و سعید جمشیدی فرد به عنوان دبیران علمی و دبیرکل انجمن نیز مطابق روال قبل به عنوان دبیر اجرایی این سمینار منصوب شدند.
 
قاسمی گفت: خوشبختانه طی گفتگویی که امروز با آقای جمشیدی فرد داشتم موضوع تمام مقالات و سخنرانان نهایی شده است و ظرف یکی دو روز آینده در مصاحبه‎ای اختصاصی با ایشان جزئیات آن را به اطلاع اعضای محترم انجمن و دیگر علاقه‎مندان خواهیم رساند.
 

دبیرکل انجمن و دبیر اجرایی سمینار در خصوص تاریخ و محل برگزاری سمینار و نحوه نام‎نویسی علاقه‎مندان گفت: این سمینار در روز سه شنبه، 11 خرداد 1395 در محل سالن همایش‎های رازی برگزار خواهد شد و ظرف روزهای آغازین هفته آینده نیز از طریق وبگاه و کانال رسمی انجمن در تلگرام و دیگر راه‎های ارتباطی درباره نحوه نام‎نویسی علاقه‎مندان اطلاع‎رسانی خواهد شد. وی با این حال تاکید کرد: مطابق روال سال‎های گذشته تخفیف بسیار مناسبی برای نام‎نویسی اعضای گرانمایه انجمن در نظر گرفته خواهد شد.

شماران