فدراسیون بین‎المللی حسابداران (IFAC) امسال نیز همچون سال گذشته (2014) در حال انجام پژوهش پرسشنامه‎ای موسسات حسابرسی کوچک و متوسط (IFAC Global SMP Survey) در سطح جهانی است.
 
به گزارش انجمن حسابداران خبره ایران، این پژوهش پرسشنامهای (Survey) برای دریافت پاسخ‎های کارکنان حرفه‎ای ارشد موسسات حسابرسی کوچک و متوسط (SMPs) در سطح جهانی طراحی شده است، موسساتی که صاحب‎کاران آنها نیز عمدتا شرکت‎های کوچک و متوسط (SMEs) هستند. این پژوهش به فدراسیون بین‎المللی حسابداران (IFAC) و انجمن‎های عضو آن کمک می‎کند تا شناختی نسبی از چالش‎ها و فرصت‎های پیش روی موسسات حسابرسی کوچک و متوسط (SMPs) و شرکت‎های کوچک و متوسط (SMEs) در سطح جهانی به دست بیاورند، و در نتیجه، بهتر به این حوزه‎ی حیاتی خدمت کنند.
 
در همین ارتباط، انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان عضو پیوسته آیفک به منظور جلب مشارکت افراد و موسسات حسابرسی ایرانی اقدام به ترجمه پرسش‎نامه مذکور (به شرح فایل زیر) کرده است. در این راستا، از همه کارکنان ارشد موسسات حسابرسی یا حسابداران رسمی شاغل انفرادی دعوت می‎شود با مراجعه به پرسش‎نامه آنلاین مذکور (به این نشانی) نسبت به پر کردن آن اقدام کنند. امیدواریم این اقدام سرآغازی برای جلب مشارکت فعال حسابداران عزیز ایرانی در پاسخگویی به پرسش‎نامه‎ها و اظهارنظر در نظرخواهی‎های بین‎المللی باشد.
شماران