برای دانلود فرم ثبت‌نام و دریافت فایل فراخوان ثبت‌نام بر روی پوستر فوق کلیک کنید           

 

در اجرای مصوبه مورخ 8 اردیبهشت 1398 شورای عالی، «فراخوان ثبتنام در آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1398» از سوی دبیرخانه انجمن صادر شد. مطابق این فراخوان، مهلت ثبتنام در این آزمون تا 30 مرداد 1398 و تاریخ برگزاری آزمون نیمه نخست مهر 1398 اعلام شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی انجمن حسابداران خبره ایران، دبیرخانه انجمن در اجرای ماده «8» اساسنامه (مصوب 23 تیر 1393، مجمع عمومی فوقالعاده اعضاء) و مفاد «آییننامه چگونگی احراز شرایط عضویت خبره» (مصوب 28 فروردین 1396، شورای عالی) و با استناد به مصوبه جلسه مورخ 8 اردیبهشت 1398 شورای عالی، از داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1398» دعوت بهعمل آورد.

 

شرایط داوطلبان

مطابق فراخوان صادره، داوطلبان در تاریخ تسلیم درخواست پذیرش عضویت خبره به دبیرخانه انجمن باید حداقل دارای دو سال سابقه عضویت عادی در انجمن باشند و حق عضویت سالانه خود (از تاریخ پذیرش تا سال 1398) را پرداخت کرده باشد. مبداء آغاز عضویت عادی تاریخ تصویب عضویت توسط شورای عالی اعلام شده است. با این حال، در پی درخواست‌های متعدد واصله به دبیرخانه انجمن، شورای عالی انجمن تصویب کرده است، متقاضیان شرکت در «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1398» که صرفاً فاقد شرط داشتن حداقل دو سال سابقه عضویت در انجمن هستند، به شرط داشتن شرایط عمومی عضویت در انجمن و احراز سایر شرایط عضویت خبره در شاخه تخصصی حسابدار مدیریت خبره، می‌توانند در آزمون سال 1398 ثبت‌نام و شرکت کنند. البته، اعطای عنوان «حسابدار مدیریت خبره» به این افراد (در صورت موفقیت در آزمون یادشده) منوط به عضویت آنان در انجمن و سپری شدن حداقل دو سال از تاریخ عضویت‌شان خواهد بود.

 

شرط دیگر، داشتن حداقل پنج سال سابقه کار حرفهای تماموقت در زمینه حسابداری مدیریت در شرکتها، موسسات، یا سازمانهای خصوصی، عمومی، یا غیرانتفاعی، پس از تاریخ دانشآموختگی از مقطع کارشناسی (لیسانس)، که حداقل دو سال از آن باید در جایگاه سرپرستی باشد. منظور از جایگاه «سرپرستی» در حسابداری مدیریت جایگاهی است که تصدی آن مستلزم تسلّط کامل بر فرآیند حسابداری مدیریت، از شناخت صاحبکار و اهداف راهبردی آن تا تنظیم گزارشهای متنوع مدیریتی، است.

 

مهلت ثبتنام / تاریخ آزمون

مهلت ثبتنام در این آزمون تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه، 30 مرداد 1398 و تاریخ آزمون نیمه نخست مهر 1398 اعلام شده است. فهرست داوطلبان واجد شرایط شرکت در این آزمون حداکثر تا 20 شهریور 1398 از طریق وبگاه رسمی انجمن به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 

مواد آزمون / منابع / حدّنصاب قبولی

مواد آزمون، نوع پرسش‌ها (تستی/تشریحی)، مدت زمان برگزاری، و حدّ نصاب قبولی پس از تصویب توسط هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره در قالب اطلاعیه ثانویه، حداقل سه ماه قبل از برگزاری جلسه آزمون از طریق وبگاه رسمی انجمن به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 

روش و مهلت ثبتنام

ثبتنام داوطلبان در آزمون از طریق تحویل حضوری مدارک مورد نیاز به دبیرخانه انجمن و دریافت رسید کتبی (ممهور به مهر انجمن) یا ارسال پستی مدارک مورد نیاز از طریق پست پیشتاز (سفارشی) حداکثر تا پایان 30 مرداد 1398 انجام میشود. به منظور پیگیری وصول درخواستهای ارسالی از طریق پست، هر یک از داوطلبان باید بلافاصله پس از تحویل مدارک مورد نیاز به پست، تصویر رسید پستی را با ذکر نام، نام خانوادگی، کد عضویت و عبارت «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1398» بر روی رسید به ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید یا نمابر 88878667 ارسال کنند.

 

علاقهمندان شرکت در این آزمون میتوانند ضمن مطالعه دقیق مفاد «فراخوان ثبتنام در آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1398»، درخواستنامه پیوست این فراخوان را تکمیل و به شرح مذکور در فراخوان به دبیرخانه انجمن ارسال کنند.

شماران