برای دیدن گزارش ویدئویی برگزاری این آزمون بر روی تصویر بالا کلیک کنید

 

در روزهای جمعه و شنبه، 20 و 21 اردیبهشت 1398، نود نفر از داوطلبان واجد شرایط در سه گروه جداگانه در نخستین «آزمون گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل» انجمن حسابداران خبره ایران شرکت کردند. پذیرفته‌شدگان این آزمون از سوی انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان حسابداران توانمند به ارائه خدمات مالیاتی به صاحبان مشاغل معرفی می‌شوند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، صبح و عصر روز جمعه، 20 اردیبهشت 1398، و صبح شنبه، 21 اردیبهشت 1398، نخستین «آزمون گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل» انجمن حسابداران خبره ایران در سه گروه جداگانه داوطلبان واجد شرایط در محل مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) برگزار شد (گزارش ویدئویی).

 

هر یک از نوبت‌های سه‌گانه این آزمون که با حضور شماری از داوطلبان واجد شرایط (به ترتیب، 36، 18 و 36 نفر؛ مجموعا 90 نفر) برگزار شد، شامل یک بخش آغازین "پرسش‌های چهار گزینه‌ای" (20 تست) از قوانین و مقررات مالیاتی مربوط به صاحبان مشاغل (به مدت 40 دقیقه) و یک بخش پایانی "مسئله تشریحی و تکمیل عملی اظهارنامه عملکرد مشاغل، اظهارنامه مالیات  بر ارزش افزوده، ارسال فهرست معاملات فصلی، و ارسال فهرست حقوق کارکنان مشاغل" (به مدت 160 دقیقه) بود.

 

پذیرفته‌شدگان این آزمون که حداکثر ظرف ده روز آینده اعلام خواهد شد، از سوی انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان حسابداران توانمند به ارائه خدمات مالیاتی به صاحبان مشاغل معرفی می‌شوند. بدین ترتیب، آن گروه از صاحبان مشاغلی که توانایی رعایت دقیق تکالیف مالیاتی خود را ندارند، می‌توانند انجام این امور مالیاتی خود را به این حسابداران بسپارند.  

 

«گواهینامه خدمات مالیاتی مشاغل» از سوی انجمن حسابداران خبره ایران صرفاً برای داوطلبان واجد شرایطی صادر خواهد شد که با موفقیت هر دو بخش این آزمون را پشت سر بگذرانند. بدیهی است، در صورت عدم موفقیت هر یک از داوطلبان گواهینامه موضوع این آزمون برای آنان صادر نخواهد شد. اعتبار گواهینامه‌های صادره نیز به صورت سالانه (از تاریخ صدور) خواهد بود، و تمدید گواهینامه‌ها مستلزم گذراندن آموزش حرفه‌ای مستمر و رعایت اخلاق حرفه‌ای مقرر از سوی انجمن حسابداران خبره ایران است.

 

لازم به ذکر است، مطابق برنامه‌ریزی «کارگروه خدمات مالیاتی مشاغل» انجمن حسابداران خبره ایران، و با توجه به پیگیری‌های مکرر داوطلبانی که موفق به شرکت در این آزمون نشدند، مقرر شده است حداکثر ظرف سه ماه آینده نوبت دوم این آزمون نیز از سوی انجمن برگزار شود. بدین ترتیب، این گروه از داوطلبان می‌توانند ضمن کسب آمادگی لازم خود را برای شرکت در نوبت بعدی آزمون آماده کنند.   

 

اخبار مرتبط:

شماران