HESABDAR Day

 

مطابق این اطلاعیه، اخبار مربوط به برگزاری آیین گرامیداشت روز حسابدار توسط انجمن‌های استانی سرتاسر کشور، در صورت ارسال به دبیرخانه انجمن، از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران (به صورت مشروح) و مجله حسابدار (به صورت خلاصه) منتشر خواهد شد. همچنین، در صورت هماهنگی، امکان حضور اعضای شورای عالی در این مراسم به نمایندگی از انجمن حسابداران خبره ایران نیز فراهم است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، دبیرخانه انجمن با صدور اطلاعیه‌ای ضمن فراخواندن حسابداران سرتاسر کشور به برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین‌های گرامیداشت روز حسابدار، از امکان انتشار متمرکز اخبار برگزاری آیین‌های گرامیداشت برگزاری توسط انجمن‌های استانی از طریق پایگاه‌اطلاع‌رسانی انجمن و مجله حسابدار خبر داد. در این اطلاعیه همچنین از امکان هماهنگی برای حضور اعضای شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران در مراسم مختلف برنامه‌ریزی‌شده در نقاط مختلف کشور خبر داده شده است. متن کامل اطلاعیه صادرشده به شرح زیر است:

 

اطلاعیه

«روز حسابدار» بهانه‌ای برای پاسداشت فعالان حرفه‌ای عرصه‌های شفافیت مالی، حسابدهی، تصمیم‌سازی، و مبارزه با مفاسد اقتصادی

 

پانزدهم آذرماه هر سال روز ملّی حسابدار در ایران است. این روز در گردهمایی روز سه‌شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۸۶، نهادهای حسابداری ایران در هتل ونوس (تهران)، به این عنوان نام‌گذاری شد.

 

فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک)، در سی‌امین سال تاسیس‌اش، ۲ تا ۸ دسامبر ۲۰۰۷ (برابر با ۱۱ تا ۱۷ آذر ۱۳۸۶) را به عنوان هفته جهانی حسابداری اعلام کرد و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواست آن هفته را به همین نام اعلام کنند و گردهمایی‌ها یا آیین‌های ویژه‌ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان نخستین عضو ایرانی آیفک با اعلام این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان روز حسابدار فرا خواند. بر اساس آن فراخوان و نشست‌هایی که سپس بین رهبران انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران (دو انجمن ایرانی عضو آیفک)، انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی روز سه‌شنبه، 13 آذر 1386، در هتل ونوس (تهران)، روز پانزدهم آذرماه هر سال (ششم دسامبر) به عنوان روز ملّی حسابدار در ایران نام‌گذاری شد.

 

آذرماه 1397، دوازدهمین سال پی در پی است که اعضای انجمن حسابداران خبره ایران دوشادوش جملگی حسابداران حرفه‌ای شریف و خدمتگزار سرتاسر کشور در تدارک برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین‌های گرامیداشت این روز فرخنده و گرامی هستند. روز حسابدار بهانه‌ای برای پاسداشت خدمتگزاری صادقانه حسابداران، مدیران مالی، حسابرسان مستقل، حسابرسان داخلی، و همگی افراد حرفه‌ای شاغل در زمینه‌های شغلی متنوع حرفه بزرگ حسابداری ایران است. متخصصان حساب‌شناسی که دستاورد خدمات ارزشمندشان ارتقاء شفافیت مالی، حسابدهی، تصمیم‌سازی، و تخصیص بهینه منابع و کاهش تقلب‌های مالی و مفاسد اقتصادی در بخش‌های عمومی (دولتی و غیردولتی) و خصوصی کشور است.

 

در همین ارتباط، به اطلاع اعضای گرانمایه انجمن حسابداران خبره ایران و دست‌اندرکاران سایر انجمن‌های حرفه‌ای، دانشگاهی و صنفی فعال در سرتاسر کشور می‌رساند، پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران همچون رویه معمول در سال‌های اخیر در صورت دریافت اخبار مربوط به آیین‌های گرامیداشت برگزاری در نقاط مختلف کشور نسبت به انتشار مشروح این اخبار از طریق وبگاه رسمی انجمن حسابداران خبره ایران و انتشار خلاصه‌ای از اخبار دریافتی از طریق مجله حسابدار اقدام خواهد کرد. همچنین، در صورت هماهنگی از سوی برگزارکنندگان این مراسم، امکان حضور اعضای شورای عالی به نمایندگی از انجمن نیز قابل برنامه‌ریزی و انجام است. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع بیشتر در این ارتباط با دبیرخانه انجمن، امور اعضاء، تماس حاصل فرمایند.

 

پیشاپیش، فرارسیدن پانزدهم آذرماه، روز حسابدار، را به همگی افراد حرفه‌ای شاغل در حرفه بزرگ حسابداری ایران شادباش و فرخنده باد می‌گوییم.

 

دبیرخانه انجمن حسابداران خبره ایران

۶ آذر ۱۳۹۷

 

مطالب مرتبط:

«تعیین روز ملّی حسابدار»، سرمقاله شماره 191، بهمن 1386، مجله حسابدار (ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران)، صص 3-2 – گزارش گردهمایی روز سه‌شنبه، 13 آذر 1386 نهادهای حسابداری ایران برای تعیین روز ملّی حسابدار در ایران

شماران