Management Accounting Translated By M Mireskandari IICA Publication 1397

 

این دو کتاب که به همت مجید میراسکندری، دبیرکل اسبق انجمن حسابداران خبره ایران و عضو هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره، آماده انتشار شده است؛ بنا به درخواست ایشان با هدف کمک به داوطلبان شرکت در آزمون «حسابدار مدیریت خبره (CMA)» انجمن حسابداران خبره ایران به صورت الکترونیکی (رایگان) منتشر می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، ترجمه فارسی پاسخ به سوالات و حل مسائل کتاب‌های «حسابداری مدیریت: کلیات» و «حسابداری مدیریت: ارزیابی عملکرد»  که به همت مجید میراسکندری (مترجم کتاب‌های اصلی) ترجمه شده است، بنا به درخواست ایشان با هدف کمک به داوطلبان شرکت در آزمون‌های «حسابدار مدیریت خبره (CMA)» انجمن حسابداران خبره ایران، از سوی انتشارات انجمن به صورت الکترونیکی (رایگان) منتشر می‌شود.

 

فایل الکترونیکی دو کتاب پاسخنامه و حل مسائل:

 

حروف‌نگاری و صفحه‎آرایی این دو کتاب توسط سرکار خانم صدیقه ذوالفقاری انجام شده است. انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران ضمن سپاسگزاری صمیمانه از زحمات ایشان، و همچنین خدمات ارزشمند مترجم فرهیخته این آثار، جناب آقای مجید میراسکندری، از همگی خوانندگان گرامی درخواست دارد که دیدگاه‎های خود را با هدف بهبود مطالب ارائه شده در این دو کتاب در چاپ‎های آینده به انتشارات انجمن اعلام فرمایند.

 

مجید میراسکندری، دبیرکل اسبق انجمن و عضو هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره، در مقدمه این کتاب می‌گوید: «سال­ها قبل، زمانی که ترجمه این کتاب‌ها را شروع کردم بنا به توصیه سرورانی که قرار بود این کتاب‌ها را تدریس کنند، از ترجمه پاسخ سوالات و حل مسائل آن‌ها خودداری نمودم. فرض دوستان این بود که قرار است کتاب‌ها در کلاس­های فارسی CIMA تدریس شود و بهتر است دانشجویان خودشان سوالات را پاسخ داده، و مسائل را حل کنند.

 

حال که قرار است آزمون کسب عنوان "حسابدار مدیریت خبره (CMA)" برگزار شود و این کتاب‌ها از جمله منابع آن آزمون هستند، ولی متقاضیان احراز آن عنوان لزوماً در کلاس‌های یادشده شرکت نمی‌کنند و مایلند به صورت خودآموز مطالب آن را فرا بگیرند، تصمیم به ترجمه پاسخ سوالات و حل مسایل آن‌ها گرفتم.

 

در عین حال ممکن است این صفحات به درد دانشجویان کلاس فارسی درس کلیات حسابداری مدیریت نیز که به هر حال سرکلاس فرصت ندارند تمام مسایل را حل کنند، نیز بیاید.

 

در پایان از اساتید محترم این درس خواهشمندم اشکالات این جزوه را در میان بگذارند تا رفع شود.

 

این ترجمه ناقابل را با نهایت افتخار به انجمن حسابداران خبره ایران و مرکز آموزش معتبر آن اهدا و تقدیم می­نمایم.»

 

گفتنی است، کتاب‌های «حسابداری مدیریت: کلیات» و «حسابداری مدیریت: ارزیابی عملکرد»، ترجمه مجید میراسکندری، که به ترتیب طی سال‌های 1384 و 1386، از سوی انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران منتشر شده‌اند؛ طی سال‌های گذشته، از جمله منابع اصلی آزمون‌های عضویت در "انجمن حسابداران مدیریت خبره (CIMA)" بوده‌اند. این دو کتاب، به همراه کتاب «حسابداری مدیریت: تصمیم‌گیری»، که در سال 1388 از سوی مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT) تحت عنوان «مدیریت تصمیم» منتشر شده است، از جمله منابع اصلی آزمون‌های «حسابدار مدیریت خبره (CMA)» انجمن حسابداران خبره ایران طی سال‌های 1396 و 1397 بوده‌اند.

 

در پی اصلاح اساسنامه انجمن (23 تیر 1393) که به فراهم شدن شرایط گواهی کردن صلاحیت حرفه‌ای اعضاء در شاخه‌های تخصصی "حسابدار مدیریت خبره (CMA)" و "حسابدار مالی خبره (CFA)" منجر شد، آزمون‌های عضویت خبره در انجمن حسابداران خبره ایران از سال 1396 – با برگزاری «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396» در 11 آذر 1396 - عملیاتی شد، و برای هر یک از این دو عنوان، دست‌کم یک بار در هر سال برگزار می‌شود.

 

علاقه‌مندان به شرکت در «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1397» تا پایان روز شنبه، 12 آبان 1397، فرصت دارند با تکمیل فرم ثبت‌نام (اینجا) و ارسال آن به همراه مدارک ضروری، در آزمون سال جاری ثبت‌نام کنند. این آزمون در روز شنبه، 26 آبان 1397، در محل ساختمان مرکزی مرکز آموزش حسابداران خبره (PACT)، واقع در تهران، خیابان استاد نجات‎الهی، بین خیابان‎های سپند و شاداب، کوچه نوید، شماره ۲۳، برگزار خواهد شد (اطلاعات بیشتر).

 

در پایان، به اطلاع داوطلبان شرکت در «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1397» انجمن حسابداران خبره ایران می‌رساند؛ چنانچه در تهیه هر یک از کتاب‌های منابع مواد حسابداری مدیریت این آزمون (حسابداری مدیریت: کلیات / ارزیابی عملکرد / تصمیم‌گیری) با مشکل مواجه‌ شده‌اند، می‌توانند جهت تهیه این منابع به امور اعضای انجمن (سرکار خانم سمیعی یا آقای امیریزدانی) مراجعه فرمایند. لازم به ذکر است، پرسش‌های «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396» (آزمون سال گذشته) نیز به همراه کلید پاسخ‌ها در وبگاه انجمن (این پیوند – زیر تیتر «پرسش‌های مواد چهارگانه آزمون به همراه کلید پاسخ‌ها») در دسترس علاقه‌مندان است.

 

از طریق کانال رسمی انجمن در آپارات: فیلم مستند «ح: مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» با هدف تبیین اهداف انجمن حسابداران خبره ایران از ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران منتشر شد

(برای مشاهده فیلم مستند «ح مثل حسابدار؛ مثل حرفه‌ای» که با هدف تبیین اهداف انجمن از 

ترویج گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران تولید شده است، بر روی تصویر فوق کلیک کنید)

شماران