مطابق اطلاعیه صادره از سوی مجله حسابدار: اعضای گرانمایه انجمن و دیگر خوانندگان محترم مجله به ارسال مقالات حرفه‌ای در ارتباط با مسائل روز حسابداری ایران و دیگر موضوعات حرفه‌ای مرتبط فراخوانده شدند

 

مطابق «فراخوان ارسال مقاله برای حسابدار» که در شماره اردیبهشت 1397 حسابدار منتشر خواهد شد، از اعضای گرانمایه انجمن حسابداران خبره ایران، و دیگر خوانندگان محترم مجله حسابدار درخواست شده است با ارسال مقالات حرفه‌ای خود به ارتقای کیفیت محتوای حسابدار به عنوان صدای حرفه حسابداری ایران کمک کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، متن کامل «فراخوان ارسال مقاله برای حسابدار» که اواسط خردادماه در شماره اردیبهشت 1397 مجله حسابدار از طریق ارسال پستی برای اعضای انجمن و مشترکان مجله و توزیع در روزنامه‌فروشی‌های معتبر منتشر خواهد شد به شرح زیر است:

 

«فراخوان ارسال مقاله برای حسابدار»

بدین وسیله از اعضای گرانمایه انجمن حسابداران خبره ایران، و دیگر خوانندگان گرانمایه مجله درخواست می‌شود با ارسال مقالات حرفه‌ای خود به ارتقای کیفیت محتوای حسابدار به عنوان صدای حرفه حسابداری ایران کمک کنند. انجمن حسابداران خبره ایران، به عنوان یک انجمن «حرفه‌ای» مأموریت‌های زیر را دنبال می‌کند:

  • رشد و بالندگی اعضاء به عنوان اصلی‌ترین سرمایه انجمن،
  • کمک به اعتلای حرفه حسابداری از راه آموزش، پژوهش و ارتقای دانش و مهارت فعالان حرفه،
  • کمک به سازمان‌ها و ارزش‌آفرینی برای آن‌ها از راه اعضاء، و
  • اعطای معتبرترین گواهینامه‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران.

 

از این رو، بایسته است جملگی مقالات، یادداشت‌ها، میزگردها، گزارش‌ها، اخبار، و دیگر مطالبی که در مجله حسابدار (به عنوان ارگان رسمی انجمن حسابداران خبره ایران) منتشر می‌شوند، در ارتباط با تحقق مأموریت‌های فوق باشند. در این چارچوب، از اعضای گرانمایه انجمن و دیگر خوانندگان گرانمایه مجله درخواست می‌شود در ارسال مقالات خود به مجله حسابدار موارد زیر را در نظر داشته باشند:

 

الف) مقالات زیر در اولویت انتشار در حسابدار قرار دارند:

  • مقالات تألیفی که به یکی از مسائل روز حسابداری ایران می‌پردازند. منظور از "حسابداری" در این‌جا زمینه‌های تخصصی مختلف، از جمله، حسابداری مالی، حسابداری بها، حسابداری مدیریت، و حسابرسی (مستقل/ داخلی/ عملیاتی/ رعایت/ ...) است.
  • مقالات تألیفی که به یکی از مسائل روز قوانین و مقررات حاکم بر حسابداری ایران می‌پردازند. از جمله، قوانین و مقررات مالیاتی، قوانین و مقررات تجاری، قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی، و سایر قوانین و مقررات حاکم بر حسابداری ایران.
  • مقالات تألیفی که به یکی از مسائل روز مرتبط با حسابداری ایران می‌پردازند. از جمله، راهبری شرکتی، کنترل داخلی، ضدتقلب، ضدفساد مالی، تأمین مالی، و سایر مسائل روز مرتبط با حسابداری ایران.
  • ترجمه مقالات منتشر شده در مجلات "حرفه‌ای" معتبر جهان که به یکی از مسائل روز حسابداری جهان یا یکی از مسائل روز مرتبط با حسابداری جهان می‌پردازند؛ و برای حسابداران حرفه‌ای ایران واجد جنبه‌های آموزشی کاربردی (نه صرفاً نظری) هستند.

 

ب) حسابدار از انتشار مقالات زیر معذور است:

  • مقالات "علمی-پژوهشی" (تألیفی یا ترجمه) که به تبیین مراحل انجام و گزارش یافته‌های پایان‌نامه‌های دانشگاهی (مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری) می‌پردازند.
  • مقالات "مروری" (تألیفی یا ترجمه) که به مرور پیشینه پژوهش‌های دانشگاهی در ارتباط با یکی از مفاهیم حسابداری می‌پردازد.
  • مقالاتی که با گردآوری آثار نوشتاری دیگران (فارسی/ انگلیسی/ ...) تنظیم شده‌اند و هیچ ایده ارزنده‌ای به آن‌ها افزوده نشده باشد.
  • مقالاتی که از خلاصه‌سازی و جرح و تعدیل آثار نوشتاری دیگران (فارسی/ انگلیسی/ ...) تنظیم شده باشند.

 

پ) رعایت حقوق مؤلفان خط قرمز انتشار هرگونه مطلب در مجله حسابدار است. از این رو، چنان‌چه در مقالات تألیفی خود از آثار نوشتاری دیگران (فارسی/ انگلیسی/ ...) بهره برده‌اید؛ ضروری است که به‌دقت به منابع مورد استفاده ارجاع دهید.

 

ت) اصول اولیه مقاله‌نویسی را در مقالات تألیفی خود رعایت فرمایید. از جمله، انتخاب تیتر مناسب، پیکربندی مقاله (مقدمه/ بدنه/ نتیجه)، و استفاده از تیترهای میانی (بخش‌بندی بدنه مقاله).

 

ث) اصول اولیه دستور خطّ فارسی و دستور زبان فارسی را در مقالات تألیفی و ترجمه‌های خود رعایت فرمایید.

 

در پایان لازم به تأکید است، با توجه به این که اولویت اصلی مجله حسابدار مطرح کردن مسائل روز حسابداری ایران، مسائل روز قوانین و مقررات حاکم بر حسابداری ایران، و مسائل روز مرتبط با حسابداری ایران است؛ بنابراین، چنان‌چه مقالات تألیفی ارسالی دربردارنده مطالبی ارزنده برای حسابداران حرفه‌ای ایران باشد، ویراستان مجله حسابدار نقایص مربوط به اصول اولیه مقاله‌نویسی، دستور خطّ فارسی و دستور زبان فارسی را در این قبیل مقالات برطرف خواهند کرد. به عبارت دیگر، امید است افراد حرفه‌ای شاغل در حسابداری ایران به دلیل وسواس در ارسال مقالات کاملاً درست، خوانندگان حسابدار را از دانش و تجربیات ارزنده خود محروم نسازند. 

مجله حسابدار

ماهنامه انجمن حسابداران خبره ایران

 

اعضای انجمن و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند، با در نظر داشتن مراتب فوق، متن مقاله خود را در قالب نرم‌افزار MS WORD تایپ کنند؛ و برای بررسی، به رایانامه حسابدار (به نشانی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید) بفرستند. 

 
 

 

شماران