از سوی دبیرخانه انجمن: «فراخوان ثبت‎نام در آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396» صادر شد / مهلت ثبت‎نام تا 30 مهر 1396 / تاریخ آزمون هفته نخست آذر 1396

       برای دانلود فرم ثبت‌نام و دریافت فایل فراخوان ثبت‌نام بر روی پوستر فوق کلیک کنید        

 


در پی تعیین مواد آزمون جلسه‎محور عضویت خبره در شاخه تخصصی «حسابدار مدیریت خبره»، در جلسه مورخ 4 مرداد 1396 هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره، عصر امروز (یکشنبه) «فراخوان ثبتنام در آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396» از سوی دبیرخانه انجمن صادر شد. مطابق این فراخوان، مهلت ثبتنام در این آزمون جلسه‎محور تا 30 مهر 1396 و تاریخ آزمون هفته نخست آذر 1396 اعلام شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، دبیرخانه انجمن در اجرای ماده «8» اساسنامه (مصوب 23 تیر 1393، مجمع عمومی فوق‎العاده اعضاء) و مفاد «آیین‎نامه چگونگی احراز شرایط عضویت خبره» (مصوب 28 فروردین 1396، شورای عالی) و با استناد به مصوبه جلسه مورخ 2 مرداد 1396 شورای عالی و مصوبه جلسه مورخ 4 مرداد 1396 هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره، از داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396» دعوت به‎عمل آورد.

 

در این فراخوان یادآور شده است، طبق ماده «7» آیین‎نامه، آزمون تخصصی احراز عضویت خبره در هر یک از شاخههای تخصصی به یکی از دو روش «جلسه‎محور» یا «دوره‎محور» برگزار می‎شود. بنابراین توجه به این نکته ضروری است که این فراخوان، صرفاً در ارتباط با دعوت داوطلبان به آزمون «جلسه‎محور» سال 1396 تنظیم شده است. بدیهی است، در خصوص آزمون‎های «دوره‎محور» مورد تأیید هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران خبره، موضوع مواد «11» تا «16» آیین‎نامه، طی اطلاعیه ثانویهای اطلاع‎رسانی خواهد شد.

 

شرایط داوطلبان

مطابق فراخوان صادره، داوطلب در تاریخ تسلیم درخواست پذیرش عضویت خبره به دبیرخانه انجمن باید حداقل دارای دو سال سابقه عضویت عادی در انجمن باشد و حق عضویت سالانه خود (از تاریخ پذیرش تا سال جاری) را پرداخت کرده باشد. مبداء آغاز عضویت عادی تاریخ تصویب عضویت توسط شورای عالی اعلام شده است. در این فراخوان تصریح شده است: با توجه به مهلت ثبت‎نام در آزمون سال جاری (31 مرداد 1396)، داوطلبانی که درخواست عضویت عادی آنان در جلسات شورای عالی پیش از 31 مرداد 1394 پذیرفته شده است، در صورت داشتن شرایط دیگر، مجاز به ثبت‎نام در این آزمون شناخته می‎شوند.

با این حال، در پی درخواست‌های متعدد واصله به دبیرخانه انجمن، هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره در جلسه مورخ 30 مرداد 1396 تصویب کرد، متقاضیان شرکت در «آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396» که صرفاً فاقد شرط داشتن حداقل دو سال سابقه عضویت در انجمن هستند، به شرط داشتن شرایط عمومی عضویت در انجمن و احراز سایر شرایط عضویت خبره در شاخه تخصصی حسابدار مدیریت خبره، می‌توانند در آزمون سال جاری ثبت‌نام و شرکت کنند. البته، اعطای عنوان «حسابدار مدیریت خبره» به این افراد (در صورت موفقیت در آزمون یادشده) منوط به عضویت آنان در انجمن و سپری شدن حداقل دو سال از تاریخ عضویت‌شان خواهد بود.

 

شرط دیگر، داشتن حداقل پنج سال سابقه کار حرفهای تماموقت در زمینه حسابداری مدیریت در شرکتها، موسسات، یا سازمانهای خصوصی، عمومی، یا غیرانتفاعی، پس از تاریخ دانشآموختگی از مقطع کارشناسی (لیسانس) است، که حداقل دو سال از آن باید در جایگاه سرپرستی باشد. مطابق مفاد فراخوان صادره، منظور از جایگاه «سرپرستی» در حسابداری مدیریت جایگاهی است که تصدی آن مستلزم تسلّط کامل بر فرآیند حسابداری مدیریت، از شناخت صاحبکار و اهداف راهبردی آن تا تنظیم گزارشهای متنوع مدیریتی، است.

 

از سوی دبیرخانه انجمن: «فراخوان ثبت‎نام در آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396» صادر شد / مهلت ثبت‎نام تا 30 مهر 1396 / تاریخ آزمون هفته نخست آذر1396

 

مهلت ثبت‎نام / تاریخ آزمون

مطابق این فراخوان، مهلت ثبتنام در این آزمون تا 30 مهر 1396 و تاریخ آزمون هفته نخست آذر 1396 اعلام شده است. محل، تاریخ و ساعت توزیع کارت ورود به جلسه آزمون به همراه محل، تاریخ و ساعت برگزاری آزمون، در قالب اطلاعیه ثانویه، حداقل دو هفته قبل از برگزاری جلسه آزمون از طریق وبگاه رسمی انجمن به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 

مواد آزمون

طبق مصوبه جلسه مورخ 4 مرداد 1396 هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره، مواد آزمون حسابدار مدیریت خبره سال ۱۳۹۶ به شرح زیر تعیین شده است:

  • الف) حسابداری مدیریت: کلّیات (15 سؤال)
  • ب) حسابداری مدیریت: ارزیابی عملکرد (35 سؤال)
  • پ) حسابداری مدیریت: تصمیمگیری (35 سؤال)
  • ت) برنامهریزی استراتژیک (15 سؤال)

 

مدّت زمان پاسخ‎گویی
  • جلسه آزمون در دو بخش 2 ساعته طی یک نیم‎روز برگزار خواهد شد. در بخش اوّل، آزمون مواد 1 و 2 و در در بخش دوّم آزمون مواد 3 و 4 برگزار خواهد شد.
 
حدّنصاب قبولی
  • حدّنصاب قبولی در این آزمون پاسخ‎گویی درست به حداقل 60 درصد از سؤالات هر یک از مواد آزمون است.
  • آزمون همه مواد به صورت سؤالات چندگزینه‎ای (تستی) خواهد بود.
  • هر پاسخ درست یک (1) نمره و هر پاسخ نادرست یک‎سوم نمره منفی (کاهنده) خواهد داشت.
  • چنانچه داوطلب حداقل نمره قبولی یکی از مواد آزمون را دریافت کند، می‎تواند در آزمون آینده فقط سؤالات مواد دیگر آزمون را پاسخ دهد.
 
منابع
داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون جلسه‎محور سال جاری می‎توانند به منظور کسب آمادگی از منابع فارسی زیر استفاده کنند:
حسابداری مدیریت: کلیات، مجید میراسکندری، انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران با همکاری انتشارات کیومرث
حسابداری مدیریت: ارزیابی عملکرد، انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران با همکاری انتشارات کیومرث
حسابداری مدیریت: تصمیم‎گیری، انتشارات انجمن حسابداران خبره ایران با همکاری انتشارات کیومرث
دستنامه برنامه‎ریزی استراتژیک، محمّد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهش‎های فرهنگی

 

روش و مهلت ثبت‎نام

ثبت‎نام داوطلبان در آزمون از طریق تحویل حضوری مدارک مورد نیاز به دبیرخانه انجمن و دریافت رسید کتبی (ممهور به مهر انجمن) یا ارسال پستی مدارک مورد نیاز از طریق پست پیشتاز (سفارشی) حداکثر تا پایان روز سه‎شنبه، 31 مرداد 1396 انجام می‎شود. به منظور پیگیری وصول درخواست‎های ارسالی از طریق پست، هر یک از داوطلبان باید بلافاصله پس از تحویل مدارک مورد نیاز به پست، تصویر رسید پستی را با ذکر نام، نام خانوادگی، کد عضویت و عبارت «حسابدار مدیریت خبره» بر روی رسید به ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید یا نمابر 88878667 ارسال کنند.

 

فهرست متقاضیان واجد شرایط شرکت آزمون، پس از بررسی مدارک توسط دبیرخانه انجمن و هیئت تشخیص صلاحیت حسابداران مدیریت خبره، حداکثر تا 15 آبان 1396 از طریق وبگاه رسمی انجمن به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

 

علاقه‎مندان شرکت در این آزمون می‎توانند ضمن مطالعه دقیق مفاد «فراخوان ثبتنام در آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396»، درخواست‎نامه پیوست این فراخوان را تکمیل و به شرح مذکور در فراخوان به دبیرخانه انجمن ارسال کنند.

از سوی دبیرخانه انجمن: «فراخوان ثبت‎نام در آزمون حسابدار مدیریت خبره سال 1396» صادر شد / مهلت ثبت‎نام تا 30 مهر 1396 / تاریخ آزمون هفته نخست آذر1396

شماران