علیرضا جم، از حسابداران مستقل خبره عضو انجمن حسابداران خبره ایران و شریک موسسه حسابرسی بیات رایان در سن 75 سالگی در استرالیا درگذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، علیرضا جم آبان‌ماه 1323 در اصفهان زاده شد. وی پس از دریافت دیپلم متوسطه برای ادامه تحصیل به تهران آمد، و تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد رياضی در دانشگاه تهران ادامه داد. او سپس رهسپار انگلستان شد و پس از گذراندن دوره آموزش حرفه‌ای انجمن حسابداران خبره انگلستان و ولز (ICAEW) و سپری کردن دوره‌ی كارآموزی در مؤسسه حسابرسی پيت مارويك ميچل لندن (KPMG فعلی)  به عنوان حسابدار چارترد به عضویت در آن انجمن حرفه‌ای درآمد.

زندگی حرفه‌ای علیرضا جم در ایران - پس از پایان تحصیلات  و عضویت در انجمن حسابداران خبره انگلستان و ولز (ICAEW) - از سال 1355 در مؤسسه پيت مارويك و شرکاء آغاز شد، و وی تا جایگاه شریک آن موسسه ارتقاء یافت. در اردیبهشت‌ 1357، با تشکیل مؤسسه بیات و همکاران (بیات رایان)، وی به‌عنوان یکی از شرکای موسسه به آن پیوست. این همکاری تا سال 1362 ادامه یافت. در آن سال، وی برای ادامه تحصیل و کار حرفه‌ای در رشته بانکداری به استرالیا مهاجرت کرد، و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد بانکداری در دانشگاه موناش (استراليا) ادامه داد، و به مدت قریب به 17 سال در شهر ملبورن (استرالیا) در زمینه بانکداری مشغول به کار بود.

در سال 1380، وی پس از بازگشت به ایران به‌عنوان شریک در مؤسسه بیات رایان به کار حرفه‌ای مشغول شد، و این همکاری تا پایان زندگی آن زنده‌یاد ادامه داشت.

وی قریب به بیست سال در انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان حسابدار مستقل عضویت داشت. شورای عالی، دبیرکل، و کارکنان انجمن حسابداران خبره ایران درگذشت آن حسابدار حرفه‌ای خوشنام را به بازماندگان، دوستان و همکاران آن زنده‌یاد تسلیت می‌گویند و برای آنان شکیبایی آرزو دارند.

تاریخ و محل برگزاری مجلس ترحیم آن زنده‌یاد متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

شماران